< One scene of Exodus of the Torah (commandment) >
This time, it becomes
a conclusion of ancient Israel.
Although there was no
explanation of systematic structure of human body in the Bible, there was a
thinking of dividing into three of soul, life principle, and flesh.
The name of organs was
borrowed from Egypt, and heart was thought important similarly.
The law of rest day is
coincident with a custom of Assyria that severely restricted the activity of
the 7th day of a week.
In the Mesopotamia
or Egypt, the cause of sickness that is not cured easily was a punishment of
Gods, or work of various devil.
On the other hand, in
Israel, it hinges on only absolute God all.
The foulness was
considered to be a punishment of God by having violated the prohibition that
you must not touch, instead of work of the devil that was reason of it.
The taboo of Mesopotamia
to tell not to approach a sick person was considered to be punishment and foulness
in the Old Testament, and the sick person came to be isolated strictly.
In due course, rather
than depending on a punishment necessarily, the sickness came to be realized to
be a trial that God gave. (From Job to the New Testament)
今回、古代イスラエルのまとめになります。
聖書には体系的な人体構造の説明はないが、魂と生命原理と肉体の三つに分けて考えられていた。
諸器官の名称はエジプトから借用され、同様に心臓が重視されていた。
安息日の定めは、週の7日目の活動を厳しく制限したアッシリアの慣習と一致する。
メソポタミアやエジプトにおいて、容易に治らない病気の原因は、様々な神の懲罰か悪魔の仕業だった。
一方、イスラエルにおいて、その総べては唯一絶対の神によるものだった。
穢れは、悪魔のせいではなく、触れてはならない禁制を犯したことによる神の罰と考えられた。
病人に近づくなと言うメソポタミアのタブーは、旧約では罰や穢れと見なされ、病人は厳格に隔離されるようになった。
やがて病は必ずしも懲罰によるもではなく神の与えた試練と捉えられるようになった(ヨブ記から新約へ)。
< a miracle of Jesus >
I look how the Bible has dealt in a skin
disease.
“And the priest shall
look on him, and behold, the scab hath spread in the skin; then the priest
shall pronounce him unclean: it is leprosy.”
Lev.13:8
“And he put forth his
hand, and touched him, saying, I will be thou clean. And immediately the
leprosy departed from him.” Luke 5:13
"The person who
watched lepers says, the true judgment of god comes to be celebrated. " the Talmud
Between Judaism (the Old
Testament, the Talmud) and Christianity (the New Testament), the recognition to
skin disease (a punishment of God) has a large difference.
聖書が、皮膚病を如何に扱っているかを見ます。
「祭司が調べて、確かに発疹が皮膚に広がっているならば、その人に『あなたは汚れている』と言い渡す。それは思い皮膚病である。」レビ記、13.08
「イエスが手を差し伸べその人に触れ、『よろしい。清くなれ』と言われると、たちまち黒い皮膚病は去った。」ルカ福音書、05.13
「ライ患者を見た者は『真の裁きが祝福されるように』と言う」タルムード。
ユダヤ教(旧約、タルムード)とキリスト教(新約)の間には、皮膚病(神の罰)への認識に大きな隔たりがある。
< Gospel of Luke >
According to the Talmud,
the cause of disease depends on the imbalance of four body
fluids, and it is based on a theory
of Greece.
This will depend on having been a Jewish
medical school in Alexandria city in the 4th century B.C.
タルムードによると、病因は四つの体液のアンバランスとされ、ギリシャの説に依拠している。
これは紀元前4世紀、学問都市アレクサンドリアにユダヤ人の医学学派がいたことによるのだろう。
< Jews hold the Torah >
The rule of health had
to be conformed with the commandments
rather than medical reason.
It had extended to every
action, including a time and a place of the burial, the isolation of the sick
person, the cleansing before the meal, the slaughter of the animal, and the
cooking of the food.
There were many
regulations to putrilage, fungus, skin disease, and especially blood.
In this way, the
regulation of foulness and contraindications permeated widely.
衛生の決まりは、医学的よりも、戒律的な理由から守らなければならなかった。
それは、病人の隔離、埋葬の時刻や場所、食事前の洗浄、動物の屠殺、食品の調理など、あらゆる行動に及んでいた。
腐敗物やカビ、皮膚病、特に血液に対しては多くの規定があった。
こうして浄・不浄、禁忌の規定が広く浸透した。