< Bullying
>
These days,
suicide of the student by bullying is conspicuous.
The bullying
does not decrease in Japanese schools.
I seem that
People have not will to reduce bullying in schools and society.
Bullying is to
attack the individual.
A bully use violence
on a student for a long time, take money and goods, destroy goods, abuse and
despises.
Then they ignore
the student and he becomes alone.
Neither the
surrounding student nor a teacher stops bullying.
His parents also do
not understand his pain.
The child commits
suicide with feeling of despair.
最近、いじめによる学生の自殺が目立っている。
日本の学校でいじめが減らない。
学校と社会でいじめを減らそうとする意志がないように見える。
いじめは個人を攻撃することです。
いじめは暴力を加え、所持品や金品を奪い破壊し、汚い言葉で罵り、軽蔑する。
さらに無視し除け者にする。
周囲の生徒も先生もいじめを止めない。親も苦しみを理解しない。
その子供は絶望感を懐き自殺する。
Reason why
bullying doesn't disappear.
A bullying
student: Although he is naturally bad, in Japan, it does not
become so.
Usually, a home of
the bully has many problems. Probably, his heart is wild.
Teachers
sympathize with the bully and there is a tendency to withhold.
Moreover, the teachers
do not have a clear distinction of bullying and play.
The bully can
escape from the justice on the excuse.
A bullied
student: Many people think that there is a problem in
a bullied student.
To be sure, many
of bullied student may are the solitary children and unresisting children.
Society is filled
in malice, and a teacher and a father expect him "have the spirit which
overcomes it."
It drives a
bullied student into a corner.
Students don’t
stop the bullying:
The children of a class don’t stop the bullying.
They fears that he
is made into the next target and is revenged.
Teachers:
if a teacher is going to check bullying, the bully says it play、
and a bullied student says no bullying.
A bullied student
doesn’t trust a teacher and fears the revenge.
Even if the
teacher can confirm the bullying, he does not understand the punishment method for
the bullying student.
School: Many schools forget the bullying ever existed, even if the student commits suicide.
Rarely, the school
recommends a bullied student withdrawal from the school, instead of the bullying
student.
< Bullying
>
いじめが無くならない理由を考える。
いじめる子 : 悪いのが当然なはずですが、日本ではそうならない。
通常、いじめる子はその家庭に問題があることが多い。彼の心はすさんでいるだろう。先生は、いじめる子に同情し、遠慮する傾向がある。また、いじめと遊びの明確な区別を持たない。いじめる子は、それを口実に逃げることが出来る。
いじめられる子:いじめられる子に問題があると思う人々が多い。確かに、いじめられる子は抵抗しない子、孤独な子が多いでしょう。どうせ社会は悪意に満ちており、それに打ち勝つ気概を持ちなさいと先生も父親も期待する。結局、子供を追い込むことになる。
制止しない生徒:クラスの子達は、いじめを制止しない。自分が次ぎの標的にされる、仕返しされることを恐れる。
先生達:先生がいじめを確認しようとしても、いじめる子は遊びと言い、いじめられる子もいじめでないと言う。いじめられる子は先生を信用できず、仕返しを恐れる。先生達は、例え確認出来ても、いじめ子への懲罰方法がわからない。
学校など: 多くの学校はいじめを無かったことにする、その子が自殺しても。希に、いじめる子ではなく、いじめられる子に退学や転校を薦めることがある。
There are three
problems in these.
A. Bullying is considered to be a problem of
the heart of the person. This is a mistake.
People will
sympathize with a bullying student and will consider training to a bullied
student.
B. People’s consciousness to protect social justice is
low.
People have the tendency
to sympathize with the circumference rather than social justice.
C. People are caught by social convention.
People mightily
think that a student must be strong, have many friends and be not absent from a
school.
Probably, many suicide
of bullying is in the culture that admits suicide of a protest.
The solution of
bullying begins from controlling violence.
これらには三つの問題がある。
A いじめを本人の心の問題と考える間違い。
人々は、いじめる子には同情、いじめられる子には鍛錬と考える。
B 人々は社会正義を守っていく意識が低い。
人々は社会正義よりも周囲に同調する傾向が強い。
C 人々は社会の因習に囚われている。
子供は強く、多くの友人を持ち、学校を休んではならないという固定観念が強い。いじめの自殺が多いのは、抗議の自殺を容認する文化にあるだろう。
いじめ解決はいじめの暴力を制止することから一歩が始まる。