20141120

Traveling to Spain and Portugal 15: Pearls of Islam, Alhambra, on the trip 6th day, October 17


Patio de Arrayanes, Torre de Comares upon the back of it



< 1.  Patio de Arrayanes, Torre de Comares upon the back of it >
< 1. アラヤネスの中庭、奥にコマレスの塔 >

I guide you to the Alhambra in Granada, Spain, today.
In this palace, the building beauty and mind of Islam are condensed.

今日は、スペイン、グラナダにあるアルハンブラ宮殿を御案内します。
この宮殿には、イスラムの建築美と精神が凝縮されています。


map of Andalusia and Granada, the map’s top is the north

< 2.  map of Andalusia and Granada, the map’s top is the north
< 2. アンダルシアとグラナダの地図、上が北です。 >

Upper fig.:  Major cities of Andalusia.
I already introduced two cities of the blue dot and will introduce Seville of the black dot later.
Granada of the red dot is near by Sierra Nevada in the southeast, and the Mediterranean Sea in the south.
From when Cordoba was conquered by Christian about the middle of 13th century, Granada became the last Islam dynasty of Spain.

Ronda was under the control of this dynasty until when Granada had been conquered by Christian (the end of 15th century).

Lower fig.:  A yellow frame is Alhambra, a blue frame is Generalife(villa), and a red frame is the palace area that I guide you to today.
Alhambra and the villa stand in hill.

上図: アンダルシアの主要都市。
青丸の二つの都市は既に紹介済みで、黒丸が後に紹介するセビージャです。
赤丸のグラナダは東南にシエラネバダ山脈が迫り、南に地中海が近い。
コルドバが13世紀中頃、キリスト教徒の手に落ちると、グラナダはスペイン最後のイスラム王国となります。
グラナダがキリスト教徒によって陥落(15世紀末)するまで、ロンダはこの王朝の支配下にあった

下図: 黄色枠がアルハンブラ宮殿、青枠がヘネラリーフエ離宮、赤枠が今回案内する宮殿部分です。
アルハンブラ宮殿と離宮は丘に立っている。


Alhambra’s area that I introduce in this time, the photo’ top is north.

< 3.  Alhambra’s area that I introduce in this time, the photo’ top is north. >
< 3. 今回案内するアルハンブラ宮殿と撮影箇所、上が北です。 

The number of above photo shows photograph number, and shows the sequence of sightseeing.
The breadth of above photo is equivalent to about 200 m.
Our sightseeing of this palace began at 7:20(photo 1) and was over at 8:10(photo 26).

上記図の番号は写真番号を示し、観光順序になっています。
上記図の横幅は約200mです。
宮殿の観光は7:20(写真1)に始まり、8:10(写真26)に終わりました。


from entry to Palacio de the Carlosⅴ 

< 4.  from entry to Palacio de the Carlosⅴ >
< 4. 入城からカルロス5世宮殿まで >

1:  Castle wall that surrounds the castle is in the left.
We walked through forest that had begun to change color as receiving a morning chill.

2:  Brown buildings are “Puerta de la Justicia” for the only inside of this castle and palace
Below my eyes, I saw the city of Granada where the glow of sunrise remained.

3:  The front and the inside of Palacio de the Carlos
This palace of Italy Renaissance style was built after when Granada had been conquered by Christian.

1: 左が宮殿を囲む城壁。
色づき始めた森の中を、朝の冷気を受けながら歩いた。

2: 褐色の建築物は、唯一の城内への裁きの門。
眼下に朝焼けが残るグラナダの市街。

3、4: カルロス5世宮殿の正面と内側。
グラナダ制圧後に建設されたイタリア・ルネサンス風の宮殿。


Now, go to palace entrance

< 5.  Now, go to palace entrance >
< 5. いよいよ宮殿入場へ >

5:  Two towers are a part of Alcazba, and the remains of old palace that began about the 9th century have spread to the back of these.
6:  A small gate to the palace, and Torre de Comares in the left.
I photographed it to the opposite direction from the position same as photo 5.

7,8:  Sala del Mexuar.
The ceiling was made of butcher block or woodcarving, and the upper part of wall was made by stuccowork.
Although this place was the oldest building in this palace and was Royal Courts of Justice in those days, it was rebuilt to chapel after the conquest.
Over the years, Alhambra had been mended and had been built an extension, and some parts were rebuilt after the conquest.
After that, it has been left derelict, but it is going on mend now.

5: 二つの塔はアルカサバの一部で、その奥に9世紀頃に始まる王宮跡が広がる。
6: 宮殿への小さな門と左にコマレスの塔が見える。
写真5と同じ位置から逆方向に撮影。

7、8: メスアールの間。
寄せ木細工や木彫りの天井、化粧漆喰がされた壁面上部。
ここは王宮で最も古く、当時王立裁判所であったが、制圧後、礼拝堂に改造された。
アルハンブラ宮殿は長年の修復増築、キリスト教徒制圧後の改造を経て、放置されていたが、現在、復元が進んでいる。


To Patio del Mexuar

< 6.  To Patio del Mexuar >
< 6. メスアールの中庭へ >

9:  The window of a prayer room that overlooks the street.
10,11:   I photographed toward the north and the south from Patio del Mexuar. 
There is a flower bowlwater basinin the center of the patio (yard), and the entrance gate of the photo 10 leads to Patio de los Araayanes.
Here, I notice that the entrance of the north has peristyle but the entrance of the south hasn't peristyle.

Is it a outcome of the device of that this peristyle blocks summer hot sunlight and when the sun becomes low, the sunlight comes farther into the next room?

12:  The ceiling of butcher block.
I associated Arabian mathematics that reached the supreme with the geometric design of the floor, wall and the ceiling.

9: 市街を見下ろす祈祷室の窓。
10,11: メスアールの中庭から南北を撮影。
庭の中央には水盤があり、写真10の入口から隣のアラヤネスの中庭に通じる。
ここで写真11の北側には柱廊があり、南側には無いことに気が付く。
これは夏の暑い日射しを柱廊が遮り、太陽が低くなると奥まで光りが射し込むようにした工夫の現れだろうか。

12: 寄せ木細工の天井。
床や壁、天井の幾何学模様には、最高度に達したアラビア数学を思わせる。


A view toward the south side from Patio de Arrayanes 

< 7.  A view toward the south side from Patio de Arrayanes >
< 7.アラヤヌスの中庭から南側を臨む >

The building is mirrored on the pond that approached the peristyle as smooth as glass, alike the topping photo 13.
After that, this style was adopted Taj Mahal in India.
The surface of the pond waves faintly with the water from the fountain of the both ends of this pond, and it invites coolness.

柱廊まで迫った水鏡の池に建物が浮かぶ、巻頭の写真13も同様に。
この様式が後に、インドのタージマハールに採用される。
この池の両端の噴水からの水で水面が微かに波打ち、涼風を誘う。


Salon de Embajadores ( inside Torre de Comares) 

< 8. Salon de Embajadores ( inside Torre de Comares) >
< 8. 大使の間(コマレスの塔の下部) >

15,17:   The north side of Salon de Embajadores, and the floor.
The floor, the wall and the ceiling become covered with poly-chromatic mosaic decoration.
The center of three niches of photo 15 was throne.
Once, the light of the prismatic colors came into the throne from a window of the stained glass of the rear.

16: Mocárabes (honeycomb works) of the entrance arch.

15、17: 大使の間の北側と床。
床、壁、天井に至るまで多色のモザイク装飾で包まれている、色褪せているが。
写真15の三つある壁がんの中央は玉座で、かつて、その背後のステンドガラスの窓から、七色の光が射し込んでいた。

16: 入口アーチにある鍾乳石飾り。


Patio de los Leones 

< 9.  Patio de los Leones >
< 9. ライオンの中庭 >

This patio that had been paved with stones all was lush garden once
この石板が敷き詰められた庭は、かつて樹木が多い茂る庭だった。



< 10.  Patio de los Leones >
< 10. ライオンの中庭 >

19:  there is a fountain in the center of each four rooms surrounding the patio.
The water from the fountain flows to the center of the patio through a slot.
Arabians thought water is important very much, and used it skillfully.
We will notice that the difference in level between the floor of each room and patio (garden) is a little.
Unlike Asia of much humidity, they seem to enjoy the garden in same eye level.

20: Patio de los Leones.
The twelve lions indicate the 12 houses of zodiac, and the whole image symbolizes that the sun supports the sea (basin).
This originates from certain statue of a temple that Israeli King Solomon had made ages ago.

21:  Openwork.

19: 中庭を囲む四つの部屋の中央には噴水がある。
噴水の水は溝を通って中庭の中央まで流れて行く。
アラビア人は水を非常に重視し、巧みに利用していた。
各部屋と庭の段差の少ないことに気が付く、湿度の多いアジアと違って、庭を同一目線で楽しむようだ。

20: ライオンの噴水。
その12頭は黄道帯の12宮を現し、太陽が海(水盤)を支えることを象徴している。
これはイスラエルの王が作ったソロモンの神殿にならっている。

21: 透かし彫り。


Sala de Abencerrajes that contacts with Patio de los Leones

< 11.  Sala de Abencerrajes that contacts with Patio de los Leones >
< 11. アベンセラッヘスの間、ライオンの中庭に接する部屋 >

22:   the octagonal ceiling is covered with Mocárabes (honeycomb works).
This decoration is made by that countless plaster parts are put with stacking in three dimensions.
This originates from an incident that Muhammad that was founder of Islam listened to a voice of God in certain cave, and images the cave.
It is dark in many rooms, and even if there is window, it is small or is in a high place.
This seems to be for ventilation and for radiant heat control.
23:  Arabesque design of stuccowork of the wall.
The plaster is used more frequently in Islamic architecture.


22: 八角形の天井は鍾乳飾りで覆われている。
この飾りは、無数の石膏パーツが立体的に組み合わされている。
これは、イスラムの宗祖ムハンマドが洞窟で神の声を聞いたことに由来し、洞窟をイメージしている。
多くの部屋は暗く、明かり取りの窓はあっても小さいか高い所にある。
これは輻射熱対策と換気の為らしい。

23: 壁の漆喰細工のアラベスク模様。
イスラム建築では漆喰が多用されている。


a view of Albaicin 

< 12.  a view of Albaicin >
< 12. アルバイシン地区の眺め >

This place is the oldest town in the city, and was the town of the Muslim.
ここは市内で最も古い街並みで、イスラム教徒の居住区だった。


Patio de la Reja

< 13.  Patio de la Reja. >
< 13. 鉄格子の中庭 >

25:  Photo 24 of when I looked down from the passage with handrail.
We leave this patio and go to the big garden.

On the next time, I introduce the garden, Generalife and flowers.

25: 手摺りのある廊下から見下ろしたのが写真24です。
この庭を出て大きな庭園に向かう。

次回は庭園、ヘネラリーフエ離宮と花々を紹介します。





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