地中海クルーズとカナリア諸島クルーズ 3: ミラノ 2
< 1.サンタ・マリア・デッレ・グラツィエ教会 >
I introduce "The Last Supper" of Leonardo da Vinci
and the church today.
今日はレオナルド・ダ・ビンチの「最後の晩餐」とその教会を紹介します。
< 2. Santa Maria delle Grazie >
< 2. サンタ・マリア・デッレ・グラツィエ教会 >
This church was built over a long period of time and was
completed in 1469.
After that, it was rebuilt as a mausoleum of the house of
Sforza being a ruler of Milan.
It was a Gothic style, but the appearance is style of this
area.
この教会は長い年月をかけて1469年に完成した。
その後、ミラノの支配者スフォルツァ家の霊廟として改築された。
ゴシック様式だが、外観はこの地方の様式です。
< 3. "The
Last Supper" of Leonardo da Vinci >
< 3. レオナルド・ダ・ビンチの「最後の晩餐」 >
Upper photo: A
overall view of Santa Maria delle Grazie.
"The Last Supper" is in the dining room of the
left building.
Central photo: This wall
painting is located on the opposite side of "the Last Supper."
Lower photo: "The
Last Supper"
This
was completed in 1498 since the beginning in 1495, but the damage of the
picture was intense because it was not drawn with a fresco.
The extensive repair work was over in 1999 and revived with
the present attitude.
We can photograph without flash, but the photo is not clear
because its room is dusky.
上の写真: サンタ・マリア・デッレ・グラツィエ教会の全景。
「最後の晩餐」は左側の建物の食堂にある。
中央の写真: 「最後の晩餐」の反対側にある壁画。
下の写真: 「最後の晩餐」
1495年に始め、1498年に完成したが、フレスコで描かなかった為、絵の損傷が激しかった。
1999年に大規模な修復が終わり、現在の姿に蘇った。
フラッシュ禁止で撮影出来るのですが、薄暗いので明瞭ではない。
< 4. "The
Last Supper" >
< 4. 最後の晩餐 >
Upper photo: At the time
of dinner, when Jesus told that there was a betrayer among you, the 12 apostles
were upset.
The unrest was propagated in the movement of these apostle’s
hands and faces.
Because
the focus of the perspective drawing is on Jesus, the picture is organized in
Jesus of the center.
Central photo: Jesus
and Judas.
Judas
of the left side is reaching for a plate.
Lower photo: The restoration
image by NHK.
上の写真: 拡大図。
晩餐の時、イエスがこの中に裏切り者がいると告げると、12使徒は動揺した。
使徒達の手や顔の動きからその動揺が伝わってくる。
遠近法の焦点がイエスにあり、イエスを中心にまとまりがある。
中央の写真: イエスとユダ。
左側のユダが皿に手を伸ばそうとしている。
下の写真: NHK製作の修復画。
< 5. “The
last supper” by other painters >
< 5.他の画家による最後の晩餐 >
1: The 6th
century, Basilica di Sant'Apollinare Nuovo in Ravenna.
It is a mosaic of the Byzantine.
2: In 1447, Sant'Apollonia
in Florence.
3: In 1448, Cenacolo
di Ognissanti in Florence.
Judas stands alone before the table in these two pictures.
4: In 1594, by
Tintoretto, Church of San Giorgio Maggiore in Venice.
Jesus having the aureola gives the apostle bread.
The work of Leonardo da Vinci propagates their tension in
brief moment of the behavior of the 12 apostles.
1: 6世紀、ラヴェンナ、サンタポリナーレ・ヌオーヴォ聖堂。
ビザンチンのモザイク画。
2: 1447年、フィレンツェのサンタポッローニア修道院。
3: 1480年、フィレンツェのオニサンテイ聖堂。
この二つの絵では、ユダは手前で孤立している。
4: 1594年、ティントレット作、ヴェネツィア、サンジョルジョ・マッジョーレ聖堂。
光輪を頂いたイエスがパンを弟子に与えている。
レオナルド・ダ・ビンチの作品は弟子達の一瞬の振る舞いで、緊張を伝えている。
< 6. Works
of Leonardo da Vinci >
< 6.レオナルド・ダ・ビンチの作品 >
1: In 1478, “*** portrait”.
2: In 1486, “The
Virgin of the Rocks”, in Milan.
3: In 1505, “Mona
Lisa”, in Florence.
4: In 1504, “The
Battle of Anghiari” is a lost painting, the Palazzo Vecchio in Florence.
His
pictures were original, and the outline of figure in portrait was not expressed
by a line but with drawing the light and shade, and he didn’t give weight to
dignity in the portrait.
1: 1478年、「***肖像画」。初期の作品。
2: 1486年、「岩窟の聖母」。ミラノ時代の作品。
3: 1505年、「モナリザ」。フィレンツェでの作品。
4: 1504年、「アンギアーリの戦い」。フィレンツェのヴェッキオ宮殿。
この時、ミケランジェロも反対側の壁面に競作したが、共に未完となった。
彼の絵は独創的で、輪郭は線では無く明暗で表現し、肖像画では威厳を重視しなかった。
< 7. A part of Manuscripts of Leonardo da Vinci >
< 7.レオナルド・ダ・ビンチの手稿 >
1: Anatomy.
2: Geometry.
3: A flying machine.
4: The drawing for a
huge bronze statue of horse-riding man that he was going to build in Milan.
Most of manuscripts of 2-4 begin in the Milan times.
1: 解剖学。
2: 幾何学。
3: 飛行体。
4: ミラノに造る予定だった巨大な騎馬像の図面。
2~4の手稿の多くはミラノ時代に始まる。
About Leonardo da Vinci (1452 - 1519)
He became a pupil of a famous artist in Florence at 14 years
old, and he came to the front.
From 1482 to 1499, he was invited by the ruler of Milan, and
he was asked not only picture but also building, event plan, statue production.
A war broke out and he came back to Florence via Venice.
He investigated every science and engineering, but didn’t announce
the result.
On the other hand, he took an active role in military engineering.
レオナルド・ダ・ビンチ(1452~1519年)
彼は14歳でフィレンツェの芸術家に弟子入りし頭角を現す。
1482~1499年、ミラノ公に招聘され、絵画だけでなく建築、イベント企画、彫像製作を依頼された。
戦争が勃発し、ヴェネツィアを経てフィレンツェに戻る。
彼はあらゆる科学や工学を追及したが成果を発表せず、軍事技術者としては活躍した。
< 8. In the open space of Santa
Maria delle Grazie >
< 8.サンタ・マリア・デッレ・グラツィエ教会の広場にて >
This continues to the next time.
次回に続きます。
No comments:
Post a Comment
どうぞご意見をお書き下さい。Please write an opinion.