20160402

Cruise of the Mediterranean Sea and Canary Islands 3: Milan 2


地中海クルーズとカナリア諸島クルーズ 3: ミラノ 2



  1.   Santa Maria delle Grazie 
< 1.サンタ・マリア・デッレ・グラツィエ教会 >

I introduce "The Last Supper" of Leonardo da Vinci and the church today.
今日はレオナルド・ダ・ビンチの「最後の晩餐」とその教会を紹介します。




 2.  Santa Maria delle Grazie 
< 2. サンタ・マリア・デッレ・グラツィエ教会 >

This church was built over a long period of time and was completed in 1469.
After that, it was rebuilt as a mausoleum of the house of Sforza being a ruler of Milan.
It was a Gothic style, but the appearance is style of this area.

この教会は長い年月をかけて1469年に完成した。
その後、ミラノの支配者スフォルツァ家の霊廟として改築された。
ゴシック様式だが、外観はこの地方の様式です。



< 3.  "The Last Supper" of Leonardo da Vinci >
< 3. レオナルド・ダ・ビンチの「最後の晩餐」 >
Upper photo:  A overall view of Santa Maria delle Grazie.  
"The Last Supper" is in the dining room of the left building.

Central photo:  This wall painting is located on the opposite side of "the Last Supper."

Lower photo:  "The Last Supper"
This was completed in 1498 since the beginning in 1495, but the damage of the picture was intense because it was not drawn with a fresco.
The extensive repair work was over in 1999 and revived with the present attitude.
We can photograph without flash, but the photo is not clear because its room is dusky.

上の写真: サンタ・マリア・デッレ・グラツィエ教会の全景。
「最後の晩餐」は左側の建物の食堂にある。

中央の写真: 「最後の晩餐」の反対側にある壁画。

下の写真: 「最後の晩餐」
1495年に始め、1498年に完成したが、フレスコで描かなかった為、絵の損傷が激しかった。
1999年に大規模な修復が終わり、現在の姿に蘇った。
フラッシュ禁止で撮影出来るのですが、薄暗いので明瞭ではない。


< 4.  "The Last Supper" >
< 4. 最後の晩餐 >
Upper photo:  At the time of dinner, when Jesus told that there was a betrayer among you, the 12 apostles were upset.
The unrest was propagated in the movement of these apostle’s hands and faces.
Because the focus of the perspective drawing is on Jesus, the picture is organized in Jesus of the center.

Central photo:  Jesus and Judas.
Judas of the left side is reaching for a plate.

Lower photo:  The restoration image by NHK.

上の写真: 拡大図。
晩餐の時、イエスがこの中に裏切り者がいると告げると、12使徒は動揺した。
使徒達の手や顔の動きからその動揺が伝わってくる。
遠近法の焦点がイエスにあり、イエスを中心にまとまりがある。

中央の写真: イエスとユダ。
左側のユダが皿に手を伸ばそうとしている。

下の写真: NHK製作の修復画。



< 5.  “The last supper” by other painters >
< 5.他の画家による最後の晩餐 >
1:   The 6th century, Basilica di Sant'Apollinare Nuovo in Ravenna.
It is a mosaic of the Byzantine.

2:  In 1447, Sant'Apollonia in Florence.
3:  In 1448, Cenacolo di Ognissanti in Florence.
Judas stands alone before the table in these two pictures.

4:  In 1594, by Tintoretto, Church of San Giorgio Maggiore in Venice.
Jesus having the aureola gives the apostle bread.

The work of Leonardo da Vinci propagates their tension in brief moment of the behavior of the 12 apostles.

1: 6世紀、ラヴェンナ、サンタポリナーレ・ヌオーヴォ聖堂。
ビザンチンのモザイク画。

2: 1447年、フィレンツェのサンタポッローニア修道院。
3: 1480年、フィレンツェのオニサンテイ聖堂。
この二つの絵では、ユダは手前で孤立している。

4: 1594年、ティントレット作、ヴェネツィア、サンジョルジョ・マッジョーレ聖堂。
光輪を頂いたイエスがパンを弟子に与えている。

レオナルド・ダ・ビンチの作品は弟子達の一瞬の振る舞いで、緊張を伝えている。







< 6.  Works of Leonardo da Vinci >
< 6.レオナルド・ダ・ビンチの作品 >
1:  In 1478,  “*** portrait”.
2:  In 1486, “The Virgin of the Rocks”, in Milan.
3:  In 1505, “Mona Lisa”, in Florence.
4:  In 1504, “The Battle of Anghiari” is a lost painting, the Palazzo Vecchio in Florence.

His pictures were original, and the outline of figure in portrait was not expressed by a line but with drawing the light and shade, and he didn’t give weight to dignity in the portrait.


1: 1478年、「***肖像画」。初期の作品。
2: 1486年、「岩窟の聖母」。ミラノ時代の作品。
3: 1505年、「モナリザ」。フィレンツェでの作品。
4: 1504年、「アンギアーリの戦い」。フィレンツェのヴェッキオ宮殿。
この時、ミケランジェロも反対側の壁面に競作したが、共に未完となった。

彼の絵は独創的で、輪郭は線では無く明暗で表現し、肖像画では威厳を重視しなかった。



 7.  A part of Manuscripts of Leonardo da Vinci  
< 7.レオナルド・ダ・ビンチの手稿 >
1:  Anatomy.
2:  Geometry.
3:  A flying machine.
4:  The drawing for a huge bronze statue of horse-riding man that he was going to build in Milan.
Most of manuscripts of 2-4 begin in the Milan times.

1: 解剖学。
2: 幾何学。
3: 飛行体。
4: ミラノに造る予定だった巨大な騎馬像の図面。
2~4の手稿の多くはミラノ時代に始まる。


About Leonardo da Vinci (1452 - 1519)
He became a pupil of a famous artist in Florence at 14 years old, and he came to the front.
From 1482 to 1499, he was invited by the ruler of Milan, and he was asked not only picture but also building, event plan, statue production.
A war broke out and he came back to Florence via Venice.
He investigated every science and engineering, but didn’t announce the result.
On the other hand, he took an active role in military engineering.



レオナルド・ダ・ビンチ(1452~1519年)
彼は14歳でフィレンツェの芸術家に弟子入りし頭角を現す。
1482~1499年、ミラノ公に招聘され、絵画だけでなく建築、イベント企画、彫像製作を依頼された。
戦争が勃発し、ヴェネツィアを経てフィレンツェに戻る。
彼はあらゆる科学や工学を追及したが成果を発表せず、軍事技術者としては活躍した。



< 8.  In the open space of Santa Maria delle Grazie  >
< 8.サンタ・マリア・デッレ・グラツィエ教会の広場にて >

This continues to the next time.

次回に続きます。






No comments:

Post a Comment

どうぞご意見をお書き下さい。Please write an opinion.